fredag 17. februar 2012

Innegjerdet..

Idag har det vært skikkelig vårslig ute. Sola skinte, og det dryppet så fint fra issmelting.
Selv var jeg innendørs(på jobb), men snek meg til noen minutters pause i finværet.
Og med det fine været og tanken på at våren er nær, har ideene til hageprosjektet jeg har planer om
begynt å virre rundt i hodet.
I første omgang er det gjerde som står på tapetet.
Fremsiden har en liten hageflekk med en litt sliten hekk som skille mellom gata og naboen, og det vil jeg gjøre noe med. Vekk med hekk, og frem med gjerde! Men hva slags gjerde- dèt er et annet spørsmål..

Så her kommer litt bilder av det jeg finner inspirerende..

Liker kombinasjonen av metall og tre..

Og når det i tillegg kan brukes som espalier, så blir det jo enda bedre..

Dette blir nok litt for høyt og tett for vår lille hage, men fint var det..

Denne "naturlige" varianten er bare knallfin, men min tålmodighet hadde nok ikke holdt til det prosjektet..

Skulle ønske dette gjerdet stod hos meg.. Slitent, og fullt av historie..

For en fantastisk morsom idé! Men vet ikke om Sambo er helt enig..

Ble helt forelska i den fine turkisfargen på det helt enkle gjerdet. Kanskje blir det noe sånt?


Så får vi bare se da, hva det blir til. Blir nok noen timer til med leting på nettet, tenker jeg:)

Ha ei flott helg videre!

*Line*

2 kommentarer:

  1. Så utrolig mye fint altså! Stemmer for de blyantene. UTROLIG kult. Men kanskje ikke helt glad i vårt klima? Stiller ikke på dugnad når de skal males etter noen år i alle fall...

    Lykke til med jakten :D Her planlegger jeg en vegg ute. Skulle egentlig støpes, men tror det blir tre. Redd jeg blir lei etter noen år og da er mur vanskelig å fjerne...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo- der har jeg den ypperlige dugnadsideen! Inviter en haug med folk og be dem ta med malingskvettene sine. Tadaa! Der har man jo et supert blyantgjerde!:)

      Slett